Yoga voor volwassenen

Yin yoga:

In Yin yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Je gebruikt je lichaam niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om je lichaam beter te voelen. Het is dan ook het relatief rustige karakter van een Yin yogales dat de meeste deelnemers aanspreekt. De les is juist zo lekker doordat je even niet heel intensief hoeft te bewegen, maar juist de tijd kunt nemen voor je lichaam. De houdingen die je bij deze vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. ‘Je richt je op het bindweefsel en de gewichten in het gebied waar je de rek voelt. Yin yoga is dé manier om bindweefsel en gewrichten te herstellen en versterken. Yin yoga geeft je de tijd om elk aspect van je lichaam te voelen. In het moment zijn, in je lichaam, in de ruimte en in je gevoel. Het effect van yin yogahoudingen is een soepeler, energetisch stabiel en sterker lichaam. Het biedt een perfecte aanvulling bij de yang stijlen, het stimuleert meridianen en organen en bereidt de geest voor op meditatie.

Wobbel yoga

Al het goede van Yin yoga op de wobbel :-).

Vinyasa yoga:

Vinyasa yoga is een dynamische vorm van yoga en is momenteel de meest voorkomende yogastijl. Vinyasa staat ook wel bekend als Flow yoga: je kunt het het beste voor je zien als coördinatie van een flow van bepaalde houdingen op de beweging van de ademhaling. Je flowt als het ware van de ene naar de andere houding. Houdingen vanuit de Zonnegroet vormen de basis van Vinyasa, deze worden opeenvolgend achter elkaar herhaald. Daarna volgen losse asana’s, om variatie binnen de flow toe te kunnen passen.

Het positivieve effect op het lichaam kan op veel verschillende niveaus worden ervaren. Vinyasa wordt soms benoemd als yoga in aerobic stijl, vanwege de warmte die er binnen het spiermetabolisme ontstaat. Dat is waarom je alles er zo lekker uit kunt zweten tijdens een Vinyasa les: je geeft je lichaam de kans om afvalstoffen af te voeren en je huid krijgt een gezonde glans.

Aerial yoga:

Ook wel swing yoga, hangmat yoga of anti-gravity yoga genoemd is een ongelooflijke ervaring voor iedereen die graag beweegt en ontspant…
Yoga, pilates, fitness en ontspanning worden samen gebracht.
Je schommelt, wiegt en vliegt door de lucht…
Soms hang je zelfs ondersteboven…
De oefeningen worden uitgevoerd in een kleurrijke hangmat van parachutestof. Deze hangt als een soort schommel, is zeer licht en heel veelzijdig.
Aan beide zijden bevinden zich hand- en voetgrepen op verschillende hoogtes.

Door het unieke ontwerp van de hangmat kan je in alle richtingen bewegen, rekken en stretchen: horizontaal, verticaal, laag bij grond, hoog in de lucht en zelfs ondersteboven!
5 minuten ondersteboven in de hangmat hangen brengt het lichaam terug in evenwicht, laat rimpels verdwijnen en zou gelijk staan aan 3 uur slapen!

De hangmat werkt perfect ondersteunend waardoor, de normaal op de grond uitgeoefende oefeningen, vlotter en makkelijker verlopen.
Onze zo gerespecteerde rug- en onze buikspieren worden extra getraind zonder belasting op de ruggengraat.
Spanningen in nek- en schoudergewrichten kunnen door de inversie bewegingen verminderen.

Door het steeds in evenwicht en balans houden van je hangmat worden hersencellen en spiervezels extra getriggerd.
Doordat de bloeddoorstroming en -circulatie geactiveerd wordt krijgt je energiepeil een nieuwe boost.
Het samensmelten van beweging en ademhaling brengt rust en maakt de geest vrij.

Aerial yoga XL:

Al het goede van aerial yoga samen met een meditatie afsluiting van 30 min.

Aerial yoga restorative:

Restore your energy. Een zachte vorm van aerial yoga. Restorative yoga is ideaal in tijden waarin we lichamelijk en geestelijk willen herstellen en opbouwen. We combineren ontspanning met ademhalingsoefeningen. Door de zachte bewegingen stimuleren we de herstellende en vernieuwende capaciteit van het lichaam. Als spanning loslaat krijgt ook het lymfestelsel ruimte om afvalstoffen af te voeren. Restorative yoga is aandacht voor jezelf en jouw lichaam. De aandacht gaat naar het ontladen van spanning die soms diep in ons lichaam huist en het stimuleren van de bloedcirculatie. Pure ontspanning voor lichaam en geest.

Je zweeft vlak boven de grond, het doek gebruiken we als hulpmiddel en geeft de perfecte ondersteuning. Dit is yoga met combinatie van meditatie als afsluiting.

Lu Jong:

Tibetaanse bewegingsleer.
Door een combinatie van vorm, beweging en ademhaling verzorgen we op een zachte manier de wervelkolom en openen we energiekanalen. Zo worden blokkades zachtjes losgemaakt en kan de energie weer op de juiste manier stromen. Hierdoor verbetert je lichamelijke gezondheid, je ziet de dingen helderder en je voelt meer energie. Door Lu jong leren we in het hier en nu zijn. Het  verhoogt ons lichaamsbewustzijn en kalmeert de geest. Terwijl het een heel eenvoudig iets is, kan Lu jong je leven veranderen.
Lu jong is een aloude Tibetaanse methode uit de Tantrayana en Bön tradities.>
Het is een reeks bewegingen die ontwikkeld werden voor zelfheling. Lu jong is geschikt voor elke leeftijd en bekwaamheid. De oefeningen hoeven niet zo diep uitgevoerd te worden, het is belangrijk jouw eigen grens te respecteren. 

Wil je een les mee volgen? 

De yogalessen gaan door in BerlareWichelen en Antwerpen.  Volg gerust een les mee!

Maak een afspraak>

Prijzen yoga:
Yin/Vinyasa: 11€/losse les – 9€/reeks
Aerial yoga: 12€/losse les – 10€/reeks
Aerial yoga XL: 18€/losse les – 15€/reeks
Aerial restaorative XL: 18€/losse les – 15€/reeks>

Ook zijn er 10 beurtenkaarten verkrijgbaar. Graag meer info stuur vrijblijvend een mail of vraag er naar tijdens de lessen.